Hospitality, Reciprocity and Identity in the Albanian Countryside: From Practice to a National Narrative
Schlagworte:
Albania, hospitality, nationalism, ethnography, traditional society, migrationAbstract
This article is based on a field research conducted in a particular rural area situated in the mountains of Southern Albania and through both new and previous ethnographic data, it aims to interpret and explore various meanings and forms of non-commercialized hospitality from the standpoint of the local community. However, it also aims to explore certain broader implications of hospitality that pertain to identity, self-image, and their construction and preservation on a wider, national scale. The paper also aims to explore and contextualize not only the meanings of non-commercialized hospitality in Albania as it pertains to its provision to foreigners, but also the social relations of local people and communities that may perceive hospitality as an inherent part of their lives.
Downloads
Veröffentlicht
Zitationsvorschlag
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Mit Einreichung zur Veröffentlichung wird das Copyright für den jeweiligen Beitrag an den Harrassowitz Verlag / Zeitschrift für Balkanologie übertragen. Nach dem Erscheinen des Beitrags in der Zeitschrift für Balkanologie ist in Rücksprache mit der Redaktion und mit Hinweisen auf den Ort der Erstveröffentlichung eine Veröffentlichung an anderer Stelle möglich.
Es sollte sich bei eingereichten Beiträgen um Originalbeiträge handeln, die an keiner anderen Stelle in weitgehend gleicher Form oder mit weitgehend gleichen Inhalten veröffentlicht bzw. zur Veröffentlichung eingereicht wurden. Autor/innen müssen Sorge dafür tragen, dass sie das Copyright bzw. eine Nutzungslizenz für jegliches in einem Beitrag verwandte Material (z.B. Fotos) haben.